Thursday 4 April 2019

French 10

Bienvenue de votre pose de printemps et de vos belles masques!

This week, we've been reviewing passé composé and working with vocabulary on Unit 1. Students presented their Projects 'Ma Chambre, Ma Vie' today, as it was due. We started discussing the French tradition Mardis Gras today in class and students worked on traditional masks.

Remember there is a Unit Test on Friday, April 12, 2019.
 Here is the Outline for the test: 
1)    Vocabulaire (matching vocabulary and definitions from vocab list)
2)    Association de couleurs (matching colors with their effects)
3) Adjectifs – BANGS Rules
                        -Agreements with singular/plural/feminine/masculin
                        -Adjectives possessifs (ma/ta/sa/leur)
                        -Adjectives demonstratifs (ce/ces/cette)

4) Comprehension de lecture et questions (using unit vocabulary)

5) verbes au present (variés)


 Á Noter
  • Projet - Ma CHambre, Ma Vie - due today!!!!!!
  • Quiz - vouloir, pouvoir, devoir, savoir, voir, recevoir: vendredi, le 5 avril
  • Test - Ma Chambre Ma Vie - vendredi le 12 avril, 2019